Błonnik w tabletkach i proszku na odchudzanie: opinie, efekty i ranking – jaki wybrać?

Błonnik w tabletkach i proszku na odchudzanie: opinie, efekty i ranking – jaki wybrać?

Każdy, kto zmaga się od dawna z nadwagą lub otyłością, doskonale wie, jak trudna jest walka o każdy utracony kilogram. Aby efekty były długotrwałe, potrzebna jest nie tylko dieta odchudzająca, ale przede wszystkim zmiana nawyków, nie tylko żywieniowych, ale również związanych ze spędzaniem wolnego czasu. Zanim jednak zaczniemy się odchudzać, warto namierzyć swoje błędy żywieniowe i poznać te produkty i substancje, które będą sprzyjały utrzymaniu szczupłej sylwetki. Jednym z nich jest błonnik.

Błonnik pokarmowy to naturalne włókno roślinne, które możemy znaleźć w wielu produktach pochodzenia roślinnego. Sporo go przede wszystkim w pełnoziarnistym pieczywie, w różnych rodzajach kasz, a także w warzywach i owocach. Błonnik ma unikalne właściwości, dzięki którym korzystnie wpływa na naszą sylwetkę. Nie jest trawiony przez nasz organizm, nie dostarcza mu więc także kalorii, ale jednocześnie działa jak miotełka na cały nasz układ pokarmowy, ma właściwości oczyszczające, a także doskonale sprawdza się w profilaktyce wielu chorób, które są bezpośrednio lub pośrednio związane z otyłością.

W żołądku zjedzony błonnik powiększa bowiem swoją objętość kilkadziesiąt krotnie, co automatycznie powiększa objętość całej treści pokarmowej wędrującej po jelitach. Duże ilości błonnika pozwalają na oczyszczenie przewodu pokarmowego ze złogów i toksyn. Treść pokarmowa o zwiększonej objętości doskonale bowiem wchłania wszystkie niepotrzebne substancje, jakie zalegają w ścianach jelit. Błonnik może więc być dobrym antidotum na zaparcia, a także na inne dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Uczucie sytości, brak napadów głodu

napady głodu
Oczyszczanie przewodu pokarmowego to jednak nie jedyna zaleta włókna roślinnego. Błonnik witalny zapewnia też na długo uczucie sytości, dzięki czemu po spożyciu pełnowartościowych produktów nie mamy napadów głodu. A to pozwala zdecydowanie łatwiej przetrwać na diecie odchudzającej. Podczas zrzucania zbędnych kilogramów największym zagrożeniem dla osoby odchudzającej się jest bowiem utrzymanie silnej woli i przetrwanie napadów głodu, które regularnie pojawiają się, gdy organizm domaga się przywrócenia dawnego systemu odżywiania.

Jaki błonnik wybrać?

Na rynku suplementów na odchudzanie mamy do wyboru wiele różnych preparatów, które zawierają błonnik w różnej postaci. Można więc kupić błonnik w tabletkach lub błonnik w proszku, który dosypuje się do różnych potraw. W ten sposób powiększamy objętość potrawy, a jednocześnie nie zwiększamy jej kaloryczności. Wiele suplementów na odchudzanie, które składają się z wielu składników, zwiera też którąś z postaci błonnika. Są one bardzo skuteczne, gdyż hamują łaknienie i napady głodu, na długo zapewniają uczucie sytości, a także przyczyniają się do uregulowania pracy całego układu pokarmowego.

Korzystaj z tego, co natura dała

Choć na rynku preparatów z błonnikiem mamy z czego wybierać, warto mieć świadomość, że najlepszy, najzdrowszy i najbardziej skuteczny jest ten błonnik, który znajduje się bezpośrednio w pożywieniu. Być może dobrym pomysłem jest więc zmiana diety i włączenie produktów żywnościowych bogatych w błonnik, zamiast kupowanie na siłę preparatów. Suplementy mogą być doskonałym wsparciem w walce o szczupłą sylwetkę i kondycję, jednak trzeba pamiętać, że zawsze na pierwszym miejscu powinna być dieta. Tabletki czy proszki to jedynie uzupełnienie, nigdy jednak nie można ich traktować jako zastępstwa dla prawidłowego odżywiania.

Czy błonnik w tabletkach pomaga schudnąć?

błonnik na odchudzanie
Tabletki z błonnikiem to dobra propozycja dla tych osób, dla których na diecie najtrudniejsze jest opanowanie napadów głodu. Regularne zażywanie błonnika w tabletkach reguluje pracę jelit, a także powoduje pewnego rodzaju oszukiwanie naszego żołądka. Pęczniejące tabletki powodują bowiem, że żołądek jest wypełniony i do ośrodka głodu i sytości w mózgu trafia informacja, że jesteśmy najedzeni i nie potrzebujemy więcej pokarmu.

Aby jednak tabletki z błonnikiem działały, trzeba je zażywać w odpowiedni sposób. Najlepiej stosować je przed posiłkami i popijać co najmniej szklanką wody. Błonnik potrzebuje bowiem płynu, aby móc napęcznieć w żołądku. Jeśli przed posiłkiem zażyjemy tabletki, automatycznie zjemy mniej, gdyż szybciej będziemy czuć się najedzeni. Warto więc stosować błonnikowe preparaty przed każdym większym posiłkiem, gdy obawiamy się, że nasz głód weźmie górę nad zdrowym rozsądkiem.

Błonnik w proszku czy w tabletkach?

błonnik w proszku
Oprócz tabletek z błonnikiem dostępne są również suplementy diety w postaci błonnika w proszku. To doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu możemy zwiększyć objętość naszych posiłków. Proszek nie ma smaku ani nie zmienia właściwości czy konsystencji potraw, dzięki czemu można go bez problemu dodawać do różnych dań. Błonnik powoduje, że zjemy o wiele mniejszy posiłek i szybciej poczujemy sytość. Regularne stosowanie błonnika pomoże uregulować pracę układu pokarmowego, a także opanować napady bardzo silnego głodu.

Ranking preparatów z błonnikiem w 2018 roku

Jeśli poszukujesz sprawdzonych preparatów z błonnikiem, warto przejrzeć różnego rodzaju rankingi z tego rodzaju suplementami. Dzięki temu będziemy na bieżąco, a jednocześnie porównamy sobie skład oraz ceny poszczególnych preparatów. Same tabletki z błonnikiem czy proszek do dodawania do potraw nie powinny być drogie, gdyż zawierają prawie wyłącznie włókno roślinne, bez żadnych innych dodatków czy substancji. Jeśli porównasz skład kilku preparatów i zauważysz, że wszystkie są pod tym względem praktycznie takie same, warto wybrać po prostu ten, który będzie najbardziej korzystny pod względem cenowym.

Czy błonnik może mieć skutki uboczne?

czy błonnik ma skutki uboczne?
Stosowanie preparatów z błonnikiem jest bezpieczne i nie powoduje żadnych szkodliwych efektów ubocznych czy działań niepożądanych. Błonnik jest produktem w stu procentach naturalnym, nie zawiera żadnych sztucznych substancji, nie da się go też praktycznie przedawkować. Można więc go stosować bez ograniczeń, a szybko zauważymy pierwsze pozytywne efekty. Od razu po pierwszym zastosowaniu błonnika można poczuć sytość i brak uczucia głodu. Dzięki temu na pewno pojawi się też motywacja do dalszej walki o szczupłą sylwetkę. Dawkowanie błonnika może więc być dowolne, ale również w tej kwestii warto zachować umiar. Nie można stosować błonnikowych preparatów jako zamienników zbilansowanej diety. W ten sposób bardzo szybko doprowadzimy się bowiem do braków podstawowych składników pokarmowych. Błonnik powinien więc wspomagać odchudzanie, a nie być zamiennikiem dla właściwego odżywiania.

Jeśli zmagasz się z dodatkowymi kilogramami, a wrogiem Twojej motywacji są napady na lodówkę w środku nocy czy nieustanne uczucie głodu, błonnik w tabletkach czy w proszku to odpowiedź na wszystkie Twoje problemy. Wypróbuj i przekonaj się, że odchudzanie wcale nie musi być drogą przez mękę i być związane z ciągłym uczuciem głodu i ssania w żołądku.